BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliográfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Képek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
B6 2.8 - B3 2.7 KAT

A kis blokkos C1 2.3-as mellett elkészült az Alpina nagy blokkos átalakítása is, melyet 1984-től lehetett megvásárolni. Buchloe-ban ezzel az új Alpina-val kívánták az E21 B6 2.8-at felváltani. Az új modell gyorsan népszerűvé vált a vásárlók körében, ezt jelzi az is, hogy 1986-ig (mikor a gyártását befejezték) a típusból összesen 259 darabot adtak el. A B6-os megalkotásához javarészt a C1 2.3-as már meglévő alkatrészeit használták. A futómű módosításaként Bilstein lengéscsillapítókat, hátsó sport rugókat és a saját fejlesztésű stabilizátorokat építették az autókba. Az új 2.8-ast 7 zoll széles 16-os Alpina kerekekkel forgalmazták (195/50VR16-os majd 1985-től 205/50-es Pirelli P7-es gumikkal), de az eddigiektől eltérően a kerékcsavarokat egy speciális, levehető központi fedéllel takarták el. Az első féktárcsák nagyobbak voltak, mint a széria kivitelben és természetesen belső hűtésűek voltak. Opcióként alumíniumból készült kiegészítő benzintankot lehetett az új Alpina-hoz rendelni, mellyel a tank kapacitása 93 literre növekedett. Az utastérbe ugyan azok a sportülések kerültek, mint a B9 3.5-be, aszimmetrikus kék és zöld csíkozással. Négyküllős Alpina kormánykerék és Alpina logós fa sebességváltó gomb díszítette a belső teret, továbbá VDO által készített műszer-együttes, bal oldali kiegészítő lábtámasz és Blaupunkt sztereo rádió tette teljessé a kínálatot. A műszerfalra került a típusjelző tábla a gyártási számmal. Az Alpina fejlesztette motor eltért az E21-ben megismert 2.8 literes erőforrástól. Az E30-ban lévő 2788 köbcentiméteres (86 mm-es furat és 80 mm-es löket) hathengeres a Bosch LE-Jetronic motorvezérlő rendszerrel 6,100-as fordulaton 210 lóerőt adott le (szemben a 218 lóerős E21 B6-tal) és 5,000-es fordulaton 270 Nm nyomatékkal bírt (szemben a 265 Nm-rel). Ez leginkább a nagyobb sebességnél történő gyorsulásnál volt érezhető. A Mahle dugattyúk, a módosított hengerfej a félgömb alakú égéstérrel megszokott változtatás volt a 280 fokos Alpina vezérműtengellyel együtt (továbbá a motort AFT elektronikus gyújtás és speciális hűtőradiátor jellemezte az elektromos ventillátorral együtt). A teljes felszereltséghez tartozott az első és hátsó spoiler-en és Deko Set-en kívül az új kipufogó leömlő, egy speciális olajteknő és olajszűrő. Az autó végsebessége elérte a 230 km/h-t, álló helyzetből 100 km/h-ra 6,9 másodperc alatt gyorsult fel. Két érdekes B6 volt Buchloe-ban, az egyik az elsőként készült B6-001-es prototípus, a másik a jobb kormányos, két ajtós, melyet Sytner részére készítettek. Úgy vélték piacképes lehet az új modell Angliában is, de az olcsóbb C2 2.7-es alig valamivel kisebb nyomatékkal, de azonos teljesítménnyel nagyobb sikernek bizonyult, így az angol piacra több jobbkormányos kivitel nem készült.

 

Az Alpina másik nagy blokkos átalakítása, a B6 3.5-ös , 1984. augusztusában jelent meg (3430 köbcentiméteres erőforrással, 92 mm-es furattal, 86 mm-es lökettel; 10,6:1-es kompresszióval; Bosch Motronic II motorvezérlővel és L-Jetronic befecskendező rendszerrel). 261 lóerős volt hatezres fordulaton és 345 nyomatékkal bírt négyezres fordulaton. Ezzel az erőforrással az E30-as szedán elérte a 253 km/h-s végsebességet, míg álló helyzetből 100 km/h-ra 6 másodperc alatt gyorsult fel.

 

 

Ebből a változatból 1987. júliusig összesen kilencvenkét darabot készítettek. Az autót jóval drágábban lehetett megvásárolni, mint a többi kis blokkos Alpina átalakítást (77.500 DM volt). Mindegyiket balkormányos kivitelben és csak Buchloe-ban gyártották.

 

 

 

 

1986. augusztusában megjelent a katalizátoros verziója is. Ezt a motort használták a B10 és a B11-es modellekben is, de mikor az E30-ba építették, akkor B6 3.5 KAT elnevezéssel kezdték forgalmazni (254 lóerős volt 5.800-as fordulatszámon és 320 Nm nyomatékkal rendelkezett négyezres fordulatszámon). 127 autó készült ezzel a felszereltséggel, mikor gyártását 1990. decemberében abbahagyták. A katalizátoros kicsit lassabb volt a nem katalizátoros verziónál, 6,3 másodpercre volt szüksége a 100 km/h-s sebesség eléréséhez, végsebessége 248 km/h volt. A B6 3.5 modellbe nagyon hosszú, 2.79:1-es végáttételű differenciálművet raktak (25% sperr-rel), hogy kompenzálják a nagyobb Alpina kerekeket és gumikat (8x16-os Alpina kerekeket szereltek az autóra előre és hátra Michelin MXX 225/45-ös gumikkal). Külső és belső jegyeiben megegyezett a korábban megismert C1-es modellel.  

 

Az Alpina egyik legsikeresebb módosítása az 1986-ban bemutatott B6 3.5S volt, melynél a 3430 köbcentiméteres, 254 lóerős, katalizátoros hathengerest a gyári M3-asba építették. Buchloe-ban 60 darab ilyen autó készült, továbbá volt még kettő (a 035-ös és a 062-es), melyet Sytner készített Angliában. Ez utóbbiak 261 lóerősek voltak katalizátor nélkül. Az első egy bemutató autó, a második az utolsó M3-on alapuló átalakítás volt. Mindegyikben volt egy műszerfal kapcsoló, mellyel a motorvezérlő rendszer programját lehetett az ólommentes vagy ólmos benzinhez igazítani. Mind a hatvankét autó balkormányosnak készült (még az Angliában épített 2 darab is), mivel az M3-asokat csak ilyen kivitelben gyártották. Az autót szélesített sárvédők, spoiler-ek jellemezték, míg az utasterébe sportülések kerültek. A BMW is játszott a hathengeres erőforrás beépítésének gondolatával, az Alpina létre is hozta saját speciális M3-át, mely 118 kg-al lett nehezebb, mint a kiindulási autó.

 

 

A vásárlók visszajelzései alapján a „C” típusjelzésű kis blokkos modellek kevésbé voltak vonzóak, mint a „B” jelzésű átalakítások, ezért 1987. szeptemberében, Buchloe-ban, a C2 2.7 KAT-ot átnevezték B3 2.7 KAT-ra (kivéve az angol és az ausztrál modelleket), melyből 257 darabot készítettek (a gyártását 1992. júniusában fejezték be). Buchloe-ban minden B3 2.7 KAT bal kormányos kivitelben készült (jellemzői voltak: 2693 köbcentiméteres motor - 84 mm-es furat és 81 mm-es löket; 10,2:1-es kompresszió; Bosch motronic motor vezérlő rendszer; 204 lóerő, 265 Nm nyomaték 4800-as fordulaton; 7 és 8Jx16-os Alpina kerekek; 7,1 másodperces gyorsulás 0-100km/h-ra; 227 Km/h-s végsebesség). Az autók nagy része szedán volt, de készült kabrió és touring változatban is.

 

 

 

 

1989-től készült néhány átalakítás a 325ix négykerék meghajtásos modellt felhasználva, ezeket B3 2.7 Allrad-nak nevezték el.  A B3 2.7 KAT a 2693 köbcentiméteres C2 2.7 KAT motorjának továbbfejlesztése volt ugyanazzal a 204 lóerős teljesítménnyel, de 9 százalékkal nagyobb nyomatékkal (265Nm 4.800-as fordulatszámnál). Minden egyéb kiegészítője megegyezett a többi E30-as Alpina-val.  (a szerk.)

 
Kapcsolat
 
Óra
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliográfia - BMW 02
 
Sebesség kalkulátor
 
Linkek - BMW 02 alkatrész beszerzés
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - veterán klubok
 
Egyéb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW és BMW ALPINA internetes portál! A honlapon használt minden logó, jelzés, illetve a BMW és BMW ALPINA elnevezés a BMW AG. és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre