1969 közepén az átalakított motorok megkülönböztetésére bevezették az alfanumerikus kódokat. Az ’A’ kód jelezte az M10 4 hengeres, a ’B’ az M30 6 hengeres, 1980-tól a 'C' a kis blokkos M20-as 6 hengeres motort. Az erőforrás első verziója kapta az egyes számot, a második a kettest és így tovább (az A1-t követte az A2, stb). Némely erőforrás ’S’ utójelet kapott, mint pl. az A4S (Schmiedekolben). Ezt a motor-kódolási rendszert 1978-ig használták. Ezt követően az úgynevezett "ALPINA" kódokat a teljesen átalakított autókra is alkalmazni kezdték. Ebben az évben a B6 2.8 volt az első modell, melynél a motor hengerűrtartalma megjelent a kódszámban. Ebben az évben megszűntek az ’A’ előtag-kódos átalakítások, de továbbra is kitartottak a betűk szerinti elnevezések elve mellett. Számokkal különböztették meg a motor egymást követő verzióit.
1987-ben a rendszert újra átalakították. Ezt követően a modell-neveket inkább az összhatás szerint választották, majd a '90-es években még komplikáltabb modell elnevezést vezettek be. A motor méretét általában új betű-kódok mögött tüntették fel.
2005-ben aztán egy új, logikusabb rendszer került bevezetésre. (a szerk.)
|