A hatvanas évek közepén elért sikereinek köszönhetően egyre több Alpina által módosított négyhengeres BMW jelent meg a versenypályákon. 1968-ban aztán az Alpina már „gyári” csapattal is elindult a Német Túraautó Bajnokságon.
Jellemzően a bajor autógyár két literes, kétajtós modell-változatára alapoztak, mivel ezek motorjai jóval több lehetőséget kínáltak a teljesítmény növelésére, mint a korábban elterjedten használt 1600ti-k erőforrásai. 1969-ben a Spa-Francorchamps-i futamon mutatkozott be az új hathengeres Alpina 2800CS, melyet a verseny végén a rendkívül előkelő kilencedik helyen intettek le. Az elért sikeren felbuzdulva a BMW-vel közösen egy könnyített karosszériájú verseny coupé kifejlesztésébe kezdtek, melybe az új coupé-hoz készített három literes motort építették. Jelentősen csökkentették az autó súlyát, a gyári karosszériaelemeket nagyrészt alumíniumra, az oldalablakokat plexire cserélték, a lökhárítókat leszerelték. A versenyautó BMW 3.0CSL néven utcai forgalomba is került.
1970 volt a BMW-Alpina közös csapatának legsikeresebb verseny évada, ekkor megnyerték az európai túraautó bajnokságot, a németországi körversenyt, a hegyiversenyt és a rali bajnokságot is.
1972-ben mindhárom nagy csapat (az Alpina, a Schnitzer és a BMW Motorsport) kifejlesztette saját könnyített CSL versenyautóját. 1973-ban, a monzai idénynyitón Niki Lauda és Brian Muir az Alpina CSL-el fölényes győzelmet aratott. 3 fordulóval később, a Nürburgringen megrendezett hat órás versenyen mutatkozott be először az úgynevezett „Batmobile” speciális aerodinamikai légterelőivel (az átalakítás körönként tizenöt másodperces előnyt jelentett). A versenyt a gyári BMW coupé nyerte, a leggyorsabb kör egy Alpina CSL-hez fűződött. A szezon legizgalmasabb versenyét, Silverstone-ban futották, melyen végül egy Alpina CSL diadalmaskodott. Ezzel elhódították a BMW-nek az 1973-as európai túraautó bajnoki címet.
1974-ben Hans Stuck új rekordot állított fel a Nürburgringen egy Alpina CSL-el. 1975-ben a Siggi Müller - Alain Peltier páros az Alpina – Faltz színeiben megnyerte a pilóták versenyét. Az ezt követő évben a CSL-ek a Gruppe 5-ös kategóriában nem tudtak átütő sikereket elérni, majd 1977-ben a Gruppe 2-ben Dieter Quester egy 3,5 literes Alpina CSL-el még megnyerte az Európai Túraautó Bajnokságot. Ez volt az Alpina gyári csapatának utolsó éve az autósportban. (a szerk.)
|