A BMW első 7-es sorozatú luxus négyajtósát (mely az E23-as kódot kapta) 1977. januárjában dobták piacra. A top modell kezdetben a 197 lóerős 733i volt, 1979-ben ezt követte a 218 lóerős 735i, majd 1980-tól a sorozat csúcsa a 252 lóerős, turbófeltöltős 745i lett. A feltöltő elhelyezése miatt ez utóbbi modell csak bal kormányos kivitelben volt kapható.
Az ALPINA sosem készített E23-on alapuló autót Buchloe-ban, bár spoilereket és néhány kiegészítőt kínált ehhez a típushoz is. A legkisebb modellhez (és néhány 735i-hez) meg lehetett vásárolni az E12-ben és az E24-ben is használt 240 lóerős B8-as motort. Nem lehet tudni pontosan, hogy ezt az erőforrást hány darab hetesbe építették be, az biztos, hogy az utolsó E23-as - B8-as motorral - 1980 végén készült el. Mivel Angliában a 745i-t nem lehetett megvásárolni, Sytner, az Alpina helyi képviselete, 1981-ben piacra dobta a 245 lóerős B11 3.5-öt, mely 1983-ig volt kapható, majd egy év szünet után, 1985 elején a 261 lóerős B10 luxus limuzint. A B10 csak 1 évig volt rendelhető, mivel 1986-ban megjelent az új hetes, az E32-es. Buchloe-ban mindkettőt, mint Alpina átalakítást ismerték el.
Nem sok információ van a Sytner féle B11 3.5-ről, valószínűleg csak kis darabszámban készült. Minden esetben a 735i volt a kiindulási alap. Az autó 245 lóerős teljesítményét a 3453 köbcentiméteres, B11 3.5-ös motor adta, mely megegyezett az E28-ban és az E24-ben használt B9-es típussal. A kocsit első és a szokásos csomagtér spoilerrel, valamint 16” -os (elöl 7, hátul 8”-os) Alpina alumínium kerekekkel szerelték fel. Automata és manuális sebességváltóval volt rendelhető.
A rövid életű B10 pontos gyártási adatai sem ismertek, 1985 folyamán talán 20 darab készült. Ennek alapja is a 735i volt. Motorterébe az E28-as sorozatból ismert 3430 köbcentiméteres, 261 lóerős B10-est tették. 5 sebességes manuális váltóval árusították, de kapható volt automata változata is. Futóművét a szokásos rugókkal és Bilstein gázos lengéscsillapítókkal módosították, az autót Alpina 16-os (elől 7”, hátul 8”) alumínium kerekekkel szerelték, viszont nem volt a megszokott csomag része a sperr differenciálmű. A B10-es keskeny első és a csomagtér fedelén gumi spoilerrel volt megvásárolható. A csomagtérfedélre B10 3.5 típusjelzés és a szokásos ALPINA felirat került. Az utastérben, a többi Alpina modellel ellentétben, meghagyták a kényelmes gyári üléseket, de természetesen rendelhető volt sportüléssel is. Alap tartozék volt viszont a négyküllős Alpina kormány és sebességváltó gomb, valamint az Alpina sebességmérő és fordulatszámmérő. Korabeli tesztek szerint ötsebességes kézi váltóval 233 km/h-s végsebességre és 6,8 másodperces gyorsulásra volt képes. (a szerk.) |