Az Alpina a B1-es motorját 1971 elején az E9-es coupé-ban mutatta be, de ezzel egy időben kapható lett a négyajtós E3-hoz is. A gyárilag 2,8 literes, 170 lóerős autó erőforrását egy 200 lóerősre cserélték, ezzel elérték a 219 km/h-ás végsebességet. Álló helyzetből 100 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsult fel, a széria autónak ehhez 10 másodpercre volt szüksége. Az Alpina 2800 ára B1-es motorral meghaladta a 27.000,- nyugat-német márkát. Nincs pontos információ arra vonatkozóan, hogy ez az átalakítás milyen további módosításokat tartalmazott, de nagyon hasonlított a coupé általános műszaki specifikációjához.
A három literes dupla Weber-es, 230 lóerős B2-es motort szintén 1971-ben mutatták be, mely mind az E3 mind az E9-es modellekhez rendelhető volt. A 3.0S a módosított erőforrással 100 km/h-ra álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsult fel. Végsebessége elérte a 225 km/h-t, mely alig maradt el a kupé végsebességétől. A 3.0S-t Alpina első rugókkal is meg lehetett vásárolni, melyeket a befecskendezős 3.0Si modellbe is beépítettek. 1979. júliusig a B2-ből összesen 172 darab készült, a teljes autó-átalakítások pontos száma viszont nem ismert. A minden Alpina kiegészítőt tartalmazó B2-es 30.600,- márkába került.
Az Alpina a B3-as motorját a csúcs modellnek számító négyajtós 3.0Si-hez szánta. 1973 elején a 250 lóerős három litereshez a Kugelfischer befecskendezőjét illesztette. Módosította a hengerfejet, az átalakításhoz 300 fokos vezérműtengelyt és könnyített dugattyúkat használt. Nyugat-Németországban a teljes autó 32.600,- márkába került.
Az angol piacra készítettek jobb-kormányos B3-ast is. Az autó nagyobb átmérőjű kipufogó rendszerrel 250 lóerőt teljesített. A B3-as végsebessége elérte a 225 km/h-t, gyorsulása 100 km/h-ra 6,7 másodperc volt. A motort csak 7.100-as fordulatszámnál szabályozták le. A kuplungját megerősítették, a végáttételét 3,25:1-re csökkentették (+ sperr). Bilstein lengéscsillapítókkal együtt erősebb rugókat szereltek az autóba és állítható stabilizátorokat előre és hátra. Az Alpina 7x14”-os alumínium kerekeire Michelin 195/70-es gumikat tettek. A gyárinál vastagabb belső hűtésű féktárcsákkal biztosították a nagyobb fékhatást. Az átalakítás nem volt olcsó, a teljes autót közel 7.000 font-ért lehetett megvásárolni.
Csakúgy, mint az E9-es kupénál, nem lehet tudni pontosan, hogy hány darab B4 és B6-os motorral szerelt E3 készült Buchloe-ban. Három darab Weber karburátor volt a B4-es motor alapja, ennél többet nem lehet tudni róla. (a szerk.) |