BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliográfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Képek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
Az első 20 év története

Bár az ALPINA a BMW személygépkocsik átalakítását csak az 1960-as évek elején kezdte meg, a cég neve már jó néhány évvel korábban megszületett. Az eredeti vállalatot, irodai gépek gyártására és forgalmazására, Dr. Rudolf Bovensiepen alapította a bajorországi Kaufbeuren-ben. 

Az Alpina írógép

Dr. Bovensiepen fia, Burkard 1965. január 1-én hozta létre saját vállalkozását a kaufbeuren-i gyár melléképületében, hogy autók motorjait fejlessze tovább és lássa el nagyobb teljesítménnyel. Egy Nardi féle Fiat 1500-al átélt katasztrofális élményt követően határozta el, hogy más típussal fog kísérletezni. 1961. szeptemberében, a frankfurti Motor Show-n mutatták be az új négy ajtós, 5 személyes, sportos megjelenésű BMW 1500-ast. 1962 végén ennek a négyhengeres,  80 lóerős BMW-nek a Solex porlasztóját egy saját tervezésű szívócsonk felhasználásával egy pár Weber karburátorra cserélte le. Az átalakítás az autó teljesítményében azonnali javulást eredményezett, a motor erejét sikerült 90 lóerőre feltornáznia. Elhatározta, hogy átalakítását 980 márkáért a piacra dobja. 1963 októberében az  auto, motor und sport című lapban megjelent cikk jelentős népszerűséget szerzett munkájának. Ezt követően kapta meg első megrendeléseit is, melyeket a BMW engedélyével Kaufbeuren-ben maga végzett. 1964-ben megkapta az átalakításaihoz a gyár hivatalos hozzájárulását is, így az autók a változtatásokkal sem vesztették el garanciájukat. Időközben kifejlesztette az 1500-as futóművének módosítását, mellyel jelentősen javította a gépkocsi úttartását, valamint speciális hengerfejekkel és utángyártott kiegészítőkkel (ülésekkel, kormányokkal) tette teljessé kínálatát.  Termékei iránt oly mértékben megnőtt a kereslet, hogy 1965. január 1-én, 8 alkalmazottal, megalapította a Burkard Bovensiepen AG-t. 

 

 

1967-ben védjeggyé vált a kék és piros színű, főtengelyt és dupla porlasztót ábrázoló emblémája.

 

 

 

1968-ban megkezdte a hat hengeres luxus limuzinok és coupé-k erőforrásainak átalakítását, majd 1969-ben, a nagyszámú módosítás miatt, bevezette az alfanumerikus kód-rendszert. Az 1960-as évek végére az Alpina éves forgalma meghaladta a 4 millió márkát. 1969-ben a vállalat elhagyta a régi írógépgyárat és egy kis bajor faluba, Buchloe-ba költözött. Bovensiepen ekkor vásárolta meg  az Alpina névhasználatának jogát a gyár akkori tulajdonosaitól.

Az Alpina gyár napjainkban     Az Alpina gyár napjainkban

Az Alpina autók iránti érdeklődés Németországban oly mértékben megnőtt, hogy 1975-ben az alkatrészek és kiegészítők forgalmazására létrehozta saját viszonteladói hálózatát.

 

Míg 1977-ben (mikor az alkalmazottak száma már elérte a 80 főt) Buchloe-ban csak 2-300 Alpina-módosított autót készítettek, addig  becslések szerint mások több mint 700-at alakítottak át Alpina alkatrészek felhasználásával. Bovensiepen ekkor határozta el, hogy felhagy az egyszerű tuning-alkatrészek szállításával. Az ALPINA ezzel megkezdte az autók teljes átalakítását (a BMW közvetlenül saját gyártósoráról szállította a gépkocsikat Buchloe-ba).  

 

1978 őszén bejelentették a legendás hármas sorozaton alapuló B6 2.8-at, az 5-ös sorozaton alapuló  B7 Turbo-t, mely az egyik leggyorsabb gépkocsi lett a világon (ennek utódja a B10 Bi turbo, mely elismerten a leggyorsabb szedán lett a világon,  377 lóerejével bekerült a Guinness rekordok közé) és a hatos sorozaton alapuló B7 Turbo Coupe-t. Utóbbi két autóban a cég elsőként alkalmazott turbófeltöltőt. Minden elkészült autó egy ezüstözött dísztáblát kapott, melybe belegravírozták a gépjármű típusát és gyártási számát. A tábla bal oldalára került a vállalat neve: Alpina B. Bovensiepen KG, középre a védjegynek számító logó és a jobb oldalára a szlogen „Production of exclusiver Automobile”.

Alpina típusjelző tábla 

Bovensiepen 1980-ban kezdte meg a ma már jól ismert bor üzletét. Hamarosan Németország egyik legjelentősebb bor forgalmazójává vált. Ebben az évben csak az E21 C1 2.3 jelent meg a piacon.

 

1983 volt a gazdasági mélypont a gyár életében. Ebben az évben csak a B9-es szerepelt a kínálatban.

 

1984-ben, a gyár alapításának 20. évfordulójára, egy új, gigantikus méretű raktár épült, melynek első felét Bovensiepen a bor üzletéhez, a másik felét az alkatrészek raktározásához használta. Ekkor változtattak a cégformán, betéti társaságból korlátolt felelősségű társasággá alakultak.

 

1985-ben a BMW kínálatában megjelent az új 325i kabrió. Ez lett az Alpina első nyitott sportkocsija.…. (a szerk.)

 
Kapcsolat
 
Óra
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliográfia - BMW 02
 
Sebesség kalkulátor
 
Linkek - BMW 02 alkatrész beszerzés
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - veterán klubok
 
Egyéb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW és BMW ALPINA internetes portál! A honlapon használt minden logó, jelzés, illetve a BMW és BMW ALPINA elnevezés a BMW AG. és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!