BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliográfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Képek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
Alpina B1-B6 - E9

A BMW 1968. szeptemberében mutatta be az új hat hengeres M30-as motorral megépített E3-as négyajtós és E9-es coupé modelljeit a vásárlóknak. Az Alpina nem sokkal később elkészítette saját átalakítását, melyet „B” betűvel azonosított.

 

1969. elején jelent meg az első módosított 2,8 literes, hat hengeres M30-as, az úgynevezett B1-es. Buchloe-ban dupla Solex DDH porlasztókat és a 300 fokos vezérműtengelyt felhasználva, a hengerfej megmunkálásával (félgömb alakú égéstér kialakításával, polírozott szelepekkel) és könnyített dugattyúkkal megnövelték a motor kompresszióját és megemelték annak fordulatszámát. Az eredmény: a B1-es 6,000-es fordulaton 200 lóerőt teljesített. Az autó végsebessége elérte a 220 km/h-t, álló helyzetből 100 km/h-ra 8 másodperc alatt gyorsult fel. A fékhatást 28 mm vastag, belső hűtésű féktárcsákkal javították. Az első és hátsó lengéscsillapítókat gázos Bilstein-ekre cserélték, továbbá állítható stabilizátorokat építettek előre és hátra. A gyári kerekeket 7x14” –os Alpina alumínium kerekekre cserélték. Az első köténylemezre spoiler-t (választani lehetett alumínium és üvegszálas között) szereltek. Az autó rendelhető volt Scheel kagylóülésekkel, Alpina négyküllős kormánykerékkel és Alpina fa sebességváltógombbal is.

 

B1-es motorral szerelt E9-est valószínűleg csak rövid ideig lehetett megvásárolni, mivel a 2,8 literest 1971 áprilisában felváltotta a 3 literes BMW motor. 1972 szeptemberében elérhetővé vált a 230 lóerős Alpina B2-es, melynek alapja ez a három literes erőforrás volt. A 3.0CS-hez, 1976 júliusig, összesen 192 darabot készítettek.

 

A B2-t szintén dupla SOLEX 40/45DDH porlasztók és 300 fokos vezérműtengely jellemezte. Új dugattyúkkal és megmunkált hengerfejjel a sűrítést és a motor fordulatszámát is sikerült jelentősen megemelni. A B2-es motorral szerelt kupé 7,3 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége elérte a 235 Km/h-t.

 

1971. augusztusában egy könnyített karosszériás E9-es kupé jelent meg a piacon. Az Alpina ennek a gyári 3153 köbcentiméteres motorját 0,25 mm-rel felfúrta (az eredmény: 3020 köbcentiméter). A B2S-t 1972. szeptembertől 1975-ig lehetett megvásárolni. Buchloe-ban az erőforrás gyári Bosch befecskendezőjét Kugelfischer mechanikus befecskendezőre cserélték, melyet eredetileg a négyhengeres A4-es motorhoz készítettek. A szokásos könnyített dugattyúkkal, 300 fokos vezérműtengellyel és a hengerfej megmunkálásával a gyári kompressziót 10,5:1-re növelték. Az Alpina egy nagyobb átmérőjű kipufogó-rendszert is készített a gyári leömlőhöz. A B2S 250 lóerőt teljesített (maximális nyomatéka 302 Nm volt). Végsebessége elérte a 245 Km/h-t és 6,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra. A teljesen átalakított autó ára meghaladta a 43.000 nyugatnémet márkát. A B2S-t az alábbi kiegészítőkkel látták el: vékony első spoiler, 7Jx14-es sok-küllős Alpina könnyűfém kerekek - elöl 195/70 hátul 205/70 –es gumiabroncsokkal, módosított kipufogó rendszer, elektromos hűtőventillátor, termosztáttal ellátott olajhűtő, 240 mm-es Fichtel und Sachs kuplung, ZF 5 sebességes sebességváltó, 3,89:1-es áttételű sperr differenciálmű, 28 mm vastag belső hűtésű első féktárcsák, Bilstein lengéscsillapítók és rövidebb rugók, állítható 22 mm-es első és 18 mm-es hátsó stabilizátorok, negatív dőlésű első kerekek, Scheel kagylóülések, négyküllős Alpina kormánykerék, fa sebességváltógomb és kiegészítő műszerek (motor-olajnyomás, motor-olajhőfok és differenciálmű - olajhőfok).

 

A 3.0CSi-hez szánt harmadik hathengeres motor-változatot 1973 elején B3-nak keresztelték el. A három literes blokkot felhasználva, a szokásos hengerfej módosítással és könnyített dugattyúkkal 10,5:1-es sűrítést értek el. 300 fokos vezérműtengellyel és Kugelfischer üzemanyag befecskendező rendszerrel a B3-as motor 250 lóerőt teljesített. A B3-as motorral szerelt E9 coupé gyártási adata nem ismert. Valószínű, hogy ezt az erőforrást leginkább a négyajtósokhoz készítették.

 

A gyári három literesnek volt két további Alpina verziója is (a B4 és a B6), melyeket eredetileg más BMW modellekhez készítettek és valószínűleg csak nagyon kevés E9-be építették be. Nagyon valószínű, hogy Buchloe-ban soha sem építettek teljesen átalakított kupét ezekkel a motorokkal. Az olcsó B4-es az 1973-74-es olajválság hatására került a piacra (1973-ban), mivel abban az időben senki sem akart drága, sokat fogyasztó sportkocsit vásárolni. A B4-et valószínűleg az új E12 528-ashoz fejlesztették ki, de elérhetővé tették az E9-hez és a négyajtós E3-hoz is. A 3 darab 45-ös Weber jellemezte erőforrás (könnyített dugattyúk és megmunkált hengerfej nélkül) maximális teljesítménye 230 lóerő, maximális nyomatéka 265 Nm volt. A 2800CS-hez szánt B6 a 2,8 literes 200 lóerős BMW motoron alapult és az új Pierburg mechanikus üzemanyag befecskendező rendszer jellemezte. Ez a motor volt a legendás B6 2.8-as elődje. (a szerk.)

 

 
Kapcsolat
 
Óra
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliográfia - BMW 02
 
Sebesség kalkulátor
 
Linkek - BMW 02 alkatrész beszerzés
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - veterán klubok
 
Egyéb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW és BMW ALPINA internetes portál! A honlapon használt minden logó, jelzés, illetve a BMW és BMW ALPINA elnevezés a BMW AG. és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?