A BMW 1968. szeptemberben mutatta be az j hat hengeres M30-as motorral megptett E3-as ngyajts s E9-es coup modelljeit a vsrlknak. Az Alpina nem sokkal ksbb elksztette sajt talaktst, melyet „B” betvel azonostott.
1969. elejn jelent meg az els mdostott 2,8 literes, hat hengeres M30-as, az gynevezett B1-es. Buchloe-ban dupla Solex DDH porlasztkat s a 300 fokos vezrmtengelyt felhasznlva, a hengerfej megmunklsval (flgmb alak gstr kialaktsval, polrozott szelepekkel) s knnytett dugattykkal megnveltk a motor kompresszijt s megemeltk annak fordulatszmt. Az eredmny: a B1-es 6,000-es fordulaton 200 lert teljestett. Az aut vgsebessge elrte a 220 km/h-t, ll helyzetbl 100 km/h-ra 8 msodperc alatt gyorsult fel. A fkhatst 28 mm vastag, bels hts fktrcskkal javtottk. Az els s hts lengscsillaptkat gzos Bilstein-ekre cserltk, tovbb llthat stabiliztorokat ptettek elre s htra. A gyri kerekeket 7x14” –os Alpina alumnium kerekekre cserltk. Az els ktnylemezre spoiler-t (vlasztani lehetett alumnium s vegszlas kztt) szereltek. Az aut rendelhet volt Scheel kagyllsekkel, Alpina ngyklls kormnykerkkel s Alpina fa sebessgvltgombbal is.
B1-es motorral szerelt E9-est valsznleg csak rvid ideig lehetett megvsrolni, mivel a 2,8 literest 1971 prilisban felvltotta a 3 literes BMW motor. 1972 szeptemberben elrhetv vlt a 230 lers Alpina B2-es, melynek alapja ez a hrom literes erforrs volt. A 3.0CS-hez, 1976 jliusig, sszesen 192 darabot ksztettek.
A B2-t szintn dupla SOLEX 40/45DDH porlasztk s 300 fokos vezrmtengely jellemezte. j dugattykkal s megmunklt hengerfejjel a srtst s a motor fordulatszmt is sikerlt jelentsen megemelni. A B2-es motorral szerelt kup 7,3 msodperc alatt gyorsult ll helyzetbl 100 km/h-ra, vgsebessge elrte a 235 Km/h-t.
1971. augusztusban egy knnytett karosszris E9-es kup jelent meg a piacon. Az Alpina ennek a gyri 3153 kbcentimteres motorjt 0,25 mm-rel felfrta (az eredmny: 3020 kbcentimter). A B2S-t 1972. szeptembertl 1975-ig lehetett megvsrolni. Buchloe-ban az erforrs gyri Bosch befecskendezjt Kugelfischer mechanikus befecskendezre cserltk, melyet eredetileg a ngyhengeres A4-es motorhoz ksztettek. A szoksos knnytett dugattykkal, 300 fokos vezrmtengellyel s a hengerfej megmunklsval a gyri kompresszit 10,5:1-re nveltk. Az Alpina egy nagyobb tmrj kipufog-rendszert is ksztett a gyri lemlhz. A B2S 250 lert teljestett (maximlis nyomatka 302 Nm volt). Vgsebessge elrte a 245 Km/h-t s 6,4 msodperc alatt gyorsult 0-rl 100 km/h-ra. A teljesen talaktott aut ra meghaladta a 43.000 nyugatnmet mrkt. A B2S-t az albbi kiegsztkkel lttk el: vkony els spoiler, 7Jx14-es sok-klls Alpina knnyfm kerekek - ell 195/70 htul 205/70 –es gumiabroncsokkal, mdostott kipufog rendszer, elektromos htventilltor, termosztttal elltott olajht, 240 mm-es Fichtel und Sachs kuplung, ZF 5 sebessges sebessgvlt, 3,89:1-es tttel sperr differencilm, 28 mm vastag bels hts els fktrcsk, Bilstein lengscsillaptk s rvidebb rugk, llthat 22 mm-es els s 18 mm-es hts stabiliztorok, negatv dls els kerekek, Scheel kagyllsek, ngyklls Alpina kormnykerk, fa sebessgvltgomb s kiegszt mszerek (motor-olajnyoms, motor-olajhfok s differencilm - olajhfok).
A 3.0CSi-hez sznt harmadik hathengeres motor-vltozatot 1973 elejn B3-nak kereszteltk el. A hrom literes blokkot felhasznlva, a szoksos hengerfej mdostssal s knnytett dugattykkal 10,5:1-es srtst rtek el. 300 fokos vezrmtengellyel s Kugelfischer zemanyag befecskendez rendszerrel a B3-as motor 250 lert teljestett. A B3-as motorral szerelt E9 coup gyrtsi adata nem ismert. Valszn, hogy ezt az erforrst leginkbb a ngyajtsokhoz ksztettk.
A gyri hrom literesnek volt kt tovbbi Alpina verzija is (a B4 s a B6), melyeket eredetileg ms BMW modellekhez ksztettek s valsznleg csak nagyon kevs E9-be ptettk be. Nagyon valszn, hogy Buchloe-ban soha sem ptettek teljesen talaktott kupt ezekkel a motorokkal. Az olcs B4-es az 1973-74-es olajvlsg hatsra kerlt a piacra (1973-ban), mivel abban az idben senki sem akart drga, sokat fogyaszt sportkocsit vsrolni. A B4-et valsznleg az j E12 528-ashoz fejlesztettk ki, de elrhetv tettk az E9-hez s a ngyajts E3-hoz is. A 3 darab 45-s Weber jellemezte erforrs (knnytett dugattyk s megmunklt hengerfej nlkl) maximlis teljestmnye 230 ler, maximlis nyomatka 265 Nm volt. A 2800CS-hez sznt B6 a 2,8 literes 200 lers BMW motoron alapult s az j Pierburg mechanikus zemanyag befecskendez rendszer jellemezte. Ez a motor volt a legends B6 2.8-as eldje. (a szerk.)
|