Az M10 4 hengeresek megszűnésével az Alpina az E21-es modellbe, a teljesítmény fokozása érdekében, a BMW M30-as hathengeres nagyblokkos, 2788 köbcentiméteres motorját kezdte beépíteni, megalkotva ezzel a legendás B6 2.8-at, melyből 1978 novembere és 1983 januárja között Buchloe-ban összesen 533 darabot készítettek (1981 augusztusáig 324 darabot 200 lóerős és további 209-et egy erősebb, 218 lóerős motorral).
Csak csekély változtatást igényelt az erőforrás motortérbe helyezése. Mindehhez a hűtőradiátort kellett harmincnyolc milliméterrel előrébb tolni, a motor hűtését pedig egy elektromos ventilátor végezte.
A differenciálmű végáttételét megtartották, de az olaj mennyiségét fél literrel megnövelték és javították a hűtését is. Bilstein gázos lengéscsillapítók mellett erősebb rugók, elöl vastagabb, hátul pedig állítható stabilizátor került az autóba, de a legfontosabb módosítás a hátsó kerék helyzetének megváltoztatása volt.
Az autó elől az Alpina már létező belső hűtésű féktárcsáival jelent meg, míg a hátsók az új 323i-ről származtak. Gyakori volt az Alpina első spoilerének és a Deko Set-nek a használata, a napfénytető viszont mindig része volt a kínálatnak, csak úgy mint a gumiból készült spoiler a csomagtartó fedelén.
A csomagtartóba egy 36 literes kiegészítő benzintankot tettek a gyári mellé, ide helyezték az akkumulátort is, mely az autó súly elosztását segítette. Az utasteret az Alpina csíkos Scheel kagylóülések és a négyküllős MOMO bőrkormány jellemezte, továbbá piros mutatós kiegészítő mérőműszerek és rózsafa sebességváltó gomb tette teljessé az Alpina kínálatát.
Az Alpina B6 2.8 műszaki adatai a következők voltak:
motor: 2788 ccm-es 6 hengeres M30,
SOLEX DL mechanikus üzemanyag befecskendező rendszer, Dr. Hartig féle gyújtás,
megmunkált hengerfej, csaknem félgömb alakú égéstér és Mahle dugattyúk,
9,5:1 kompresszió,
200 PS majd 218 PS,
248 Nm nyomaték,
gyorsulás: 0-100km/h-re 7 másodperc alatt,
végsebesség: 225 km/h,
sebességváltó: 5 sebességes manuális,
differenciálmű: 3,24:1, korlátozott sperr,
kerekek: 6x15 elöl 195/50 VR 15 gumival,
7Jx15 hátul 205/50 VR 15 gumival,
gyártott darabszám: 1978-1983 között 533 darab
(a szerk.) |