A BMW kis hathengeres motorjának bemutatása további új lehetőségeket kínált az Alpina gyár számára. A BMW a hosszú löketű M20-as 2316 köbcentiméteres erőforrását a 323i-nél vezette be 1978 februárjában. 1980 áprilisában, a második olajválság idején az Alpina piacra dobta a kis fogyasztású C1 2.3-at, mely a BMW 323i költségtakarékos tuning-változata volt. Buchloe-ban úgy gondolták, hogy ezt a típust majd azoknak a vásárlóknak kínálják, akik további válságtól és a nagyteljesítményű autók gyors értékcsökkenésétől tartanak. A motort csak kis mértékben módosították, de a teljesítményt így is sikerült 170 lóerőre megnövelni. A legfőbb változtatást az új dugattyúk és a 268 fokos vezérműtengely jelentette.
Alacsony árával néhány évig a legolcsóbb Alpina-nak számított. 3 évig gyártották, 1980. április és 1983. július között összesen 462 darabot készítettek belőle. Az Alpina C1 2.3-nál elérték a 208 km/h-s végsebességet. Az autó álló helyzetből 100 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsult fel. A motoron kívül a futómű is módosításra került, megkapta a szokásos spoiler és Deko Set-et és az utastér általános kiegészítőit is (négyküllős Alpina kormány, rózsafa váltógomb, Scheel által készített kagylóülések Alpina csíkozású huzattal).
Az Alpina C1 2.3 műszaki adatai a következők voltak:
motor: 2316 ccm-es 6 hengeres (80x76,8) M20
Bosch K-Jetronic befecskendező rendszer,
170 PS 6,000 rpm fordulatnál,
209 Nm 4,500 rpm fordulatnál,
gyorsulás: 0-100km/h-re 7,9 másodperc alatt,
végsebesség: 208 km/h,
sebességváltó: 5 sebességes manuális,
differenciálmű: 3,68:1, sperr
kerekek: 6Jx13 elöl 185/70 HR 13 gumival,
6,5Jx13 hátul, 185/70 HR 13 gumival
vagy: 6x15 elöl 195/50 VR 15 gumival
7Jx15 hátul 205/50 VR 15 gumival
gyártott darabszám: 1980-1983.; 462 darab
(a szerk.) |