![Alpina B7 Turbo](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1233343281_94.jpg)
Az Alpina 1983-ban bejelentette j feltlts modelljt, a B7 Turbo-t, mely az E28 528i alapjaira kszlt (a turb megint a KKK-tl szrmazott, valamint egy intercooler is beptsre kerlt). Valamennyi autt Buchloe-ban s csak balkormnyos kivitelben gyrtottk. A 3,5 literes B7 Turbo-t 1984. prilistl 1987. jliusig lehetett megvsrolni. 1986. augusztusban megjelent a kataliztoros B7 Turbo KAT (a vevknek 1987. decemberig volt elrhet - 320 lervel s 509 Nm-es nyomatkkal). Az alap modellbl 236 darabot, a kataliztoros verzijbl, mely jval ritkbbnak szmtott, csak negyvenkt darabot ksztettek. Az E28-as B7 Turbo sok mindenben eltrt az E12-es B7 Turbo-tl. A motorja mr 3430 kbcentimteres volt, a Hartig fle gyjtst s a Pierburg befecskendezt Bosch Motronic vezrlsre s L-Jetronic zemanyag befecskendezsre cserltk. A knnytett Mahle dugattyknak s a megmunklt hengerfejnek (300 fokos vezrmtengellyel) ksznheten a kompresszit sikerlt 8.0:1-re cskkenteni. Az aut 1,7 bar-os maximlis nyomsnl, 5,800-as fordulaton, 300 lert teljestett (nyomatka 501 Nm volt 2,200-as fordulaton). A nyomst 1,4 bar-ra cskkentve a teljestmnyt kettszznegyven lerre lehetett visszavenni. A ngyajts B7 Turbo KAT 320 lers motorja a 330 lers B7 Turbo coup motorjnak „buttott” verzija volt. Mindegyik B7 Turbo-t manulis, sport tsebessges vltval ksztettk. A differencilm htst egy olajht beiktatsval segtettk. A spoilerek, a futm, a kerekek (7J-8Jx16-os Alpina alumnium kerekek) s a gumik (205/55 VR16 – 225/50 VR16) megegyeztek a B9-nl hasznlttal.
1984-tl a bels krpitozsa megvltozott, a B9-ben hasznlt szles cskozs anyagrl az Alpina kk s zld vkony dupla cskozs fekete anyagra vltottak. A B7 Turbo azonnal a vilg leggyorsabb limuzinja lett. Tesztek szerint 5,9 msodperc alatt gyorsult 0-rl 100 km/h-ra, mg vgsebessge elrte a 263 (266) Km/h-t. (a szerk.) |