A B10 4.0 volt az Alpina első V8-as átalakítása, mely az 540i alapjaira készült. 1994. áprilisától 1994. szeptemberéig a touring verzióját ugyanazzal a V8-as motorral gyártották Buchloe-ban.
A motor jellemzői:
- teljesen átépített 3982 köbcentiméteres M62-es, könnyített Mahle dugattyúkkal, (a kompresszió: 10,7:1) módosított motorvezérlő rendszerrel,
- az erőforrás 315 lóerős volt 5800-as fordulatszámon,
- nyomaték: 410 Nm 4600-as fordulatszámon,
- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 6,5 másodperc (touring: 6,7),
- végsebesség: 268 km/h (touring:263 km/h),
Alpina alumínium kerekek
- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 Michelin MXX3 gumikkal
- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 Michelin MXX3 gumikkal
Karosszéria:
- az E34-es Alpina modelleknél megismert keskeny ALPINA első spoiler és hátsó spoiler a csomagtér fedélen; opcionális DekoSet az autó oldalán;
Az utastér módosításai:
- a szokásos Alpina módosítások kerültek a B10 4.0-ba is,
Gyártott darabszám: 49.
Hat hónappal a B10 4.0 megjelenése után piacra került a 4kerék meghajtású B10 3.0, mely az 525iX alapjaira készült. Négyajtós változata 1993. októberétől, míg a touring 1993. novemberétől volt rendelhető. Mindegyik modell bal kormányos kivitelben készült Buchloe-ban.
- az erőforrás 231 lóerős volt 5800-as fordulatszámon,
- nyomaték: 312 Nm 4200-as fordulatszámon,
- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 6,3 másodperc,
- végsebesség: 240 km/h,
Alpina alumínium kerekek
- 8,5Jx17 inch; 235/45x17
Gyártott darabszám: 134 (ebből 70 darab touring).
Az utolsó E34-es Alpina átalakításnak a B10 4.6-ot tekinthetjük, mely 1994. márciusában mutatkozott be, touring változata három hónappal később került a piacra. A B10 4.6-ot (az Alpina saját 4,6 literes, V8-as erőforrásával) 1995. áprilisig gyártották Buchloe-ban; összesen 46 darabot (a touring-ot 1995. júniusig). A teljesítménye megegyezett a gyári M5-tel, de attól eltérően automata sebességváltóval is meg lehetett vásárolni. Gyorsulása minimálisan elmaradt a BMW gyári sport verziótól, de végsebessége megegyezett azzal.
A motor jellemzői:
- saját fejlesztésű, 4619 köbcentiméteres M62-es erőforrás, Mahle dugattyúkkal, speciális főtengellyel, módosított hengerfejjel.
- az erőforrás 340 lóerős volt 5700-as fordulatszámon.
- nyomaték: 480 Nm 3900-as fordulatszámon.
- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 6,1 másodperc.
- végsebesség: 275 km/h.
Sebességváltó:
- 6 sebességes, manuális – az Alpina első hatsebességes autója (opcionálisan 5 sebességes automata).
Alpina alumínium kerekek
- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 gumikkal
- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 gumikkal (a szerk.) |