A harmadik generációs 5-ös sorozat 1988. legelején mutatkozott be Detroit-ban. Alig volt hosszabb az E28-nál, nagyobb utasterével és gömbölyített formájával rögtön sikert aratott. 1988-ban a csúcsmodell a 211 lóerős, hathengeres 535i volt, majd 1992-ben megjelentek a V8-as modellek (melyek az E32-es hetes sorozatban is megtalálhatóak voltak), a 218 lóerős 530i, majd a 286 lóerős 540i. A négyajtós limuzin mellett 1991-ben elérhetővé vált a touring változat is. A sport-verziót az M5 jelentette, melyet 1988-tól 315 lóerős, majd 1991-től 340 lóerős motorral lehetett megvásárolni. Az ALPINA 3 hónappal az első E34-es megjelenése után jelent meg saját átalakításával, ez volt a B10 3.5KAT. Nem egészen egy évvel később piacra dobta a 360 lóerős B10 Bi-Turbo-t is. A V8-as módosításai 1993 tavaszán váltak elérhetővé, először a 315 lóerős B10 4.0 jelent meg, majd ezt követte októberben a négy-kerék meghajtású 231 lóerős B10 3.0. 1994. márciusában kijött a 340 lóerős B10 4.6, melynek teljesítménye a gyári M5 teljesítményével egyezett meg.
A rendkívül népszerű B10 3.5KAT-tal az 535i és a gyári M5 közötti űrt kívánták Buchloe-ban kitölteni. A BMW gyári sport változattal szemben automata-váltóval is rendelhető volt (néhány jobb kormányos kivitel is készült belőle).
A motor jellemzői:
-3430 köbcentiméteres 6 hengeres M30-as, könnyített Mahle dugattyúkkal, módosított hengerfejjel és nagy teljesítményű vezérműtengellyel (a kompresszió: 10,0:1),
-kipufogó rendszer: módosított leömlő és kipufogó rendszer,
- az erőforrás 254 lóerős volt 6000-es fordulatszámon (néhány darab 260 lóerős autó is készült Angliában katalizátor nélkül),
- nyomaték: 325 Nm 4000-es fordulatszámon,
- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 7,4 másodperc,
- végsebesség: 252 km/h,
Sebességváltó:
- 5 sebességes, manuális (opcionálisan 4 sebességes automata),
Differenciálmű:
- 25%-os sperr (3,73:1-es áttétellel),
A futómű módosítása a szokásos volt (rövidebb rugók, BILSTEIN gázos lengéscsillapítók).
Alpina alumínium kerekek
- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 Michelin MXX gumikkal,
- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 Michelin MXX gumikkal.
Karosszéria:
- keskeny ALPINA első spoiler és hátsó spoiler a csomagtér fedélen;
- szokásos DekoSet az autó oldalán;
- a hűtőrácsra kezdetben az E28-ról származó B10 3.5 felirat került, majd ezt később kisebb méretűre cserélték.
Az utastér módosításai:
- Momo négy küllős sport kormány - mindig standard tartozék volt,
- Alpina üléshuzat (vékony kék és zöld csíkkal) – a bőr üléshuzat csak extra kiegészítő volt;
- Alpina Recaro első ülések, (vagy a BMW gyári sportülései);
- a manuális sebességváltós modellnél fa sebességváltó gomb - Alpina logóval.
Gyártott darabszám: 572.
A legendás B10 Bi-Turbo-t 1989. januárjában mutatták be a gyár huszonöt éves fennállása alkalmából és azonnal a világ leggyorsabb négyajtósa lett. Az Alpina legdrágább autója volt (kétszer annyiba került, mint a széria 535i), mégis viszonylag sokat adtak el belőle (507 darabot). Minden átalakítás Buchloe-ban, bal kormányos kivitelben készült. Az utolsó autó 1993. júniusában gördült le a gyártósorról.
A motor jellemzői:
- 3430 köbcentiméteres 6 hengeres M30-as, könnyített Mahle dugattyúkkal, (a kompresszió: 7,2:1)
- két darab vízhűtéses Garrett turbófeltöltő (manuálisan változtatható turbónyomás – 0,4 - 0,8 bar-ig) intercooler-rel,
- módosított Motronic motorvezérlő rendszer,
- kipufogó rendszer: Boysen módosított leömlő és három-utas kipufogó rendszer,
- 110 literes üzemanyag tartály.
- az erőforrás 360 lóerős volt 6000-es fordulatszámon (0,4 bar-on 300 PS).
- nyomaték: 520 Nm 4000-es fordulatszámon.
- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 5,6 másodperc.
- végsebesség: 290 km/h.
Sebességváltó:
- 5 sebességes, manuális.
Differenciálmű:
- 25%-os sperr (3,15:1-es áttétellel); saját olajhűtővel.
A futómű módosítása: vastagabb stabilizátorok és a szokásos módosítások.
Alpina alumínium kerekek
- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 Michelin MXX2 gumikkal
- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 Michelin MXX2 gumikkal
Karosszéria:
- az E34-es Alpina modelleknél megismert keskeny ALPINA első spoiler és hátsó spoiler a csomagtér fedélen;
- szokásos DekoSet az autó oldalán;
Az utastér módosításai:
- a szokásos Alpina módosítások kerültek a Bi-Turbo-ba is; + a turbónyomás állításához a vezető ülés mellett elhelyezett műszer-panel. (a szerk) |