Mivel sem a B7 Turbo sem pedig az M5 nem került az angol piacra, ezért a B10 3.5-öt 1985. februárjában csak az angol piacra kezdték el gyártani. A német vásárlóknak az új modellre júliusig várniuk kellett. Bár a B10-est ténylegesen a B9 3.5 kiváltójaként ismerjük, több hónapig mindkét típus egymással párhuzamosan rendelhető maradt. A B9-el ellentétben a B10 alapja a 3430 köbcentiméteres 535i volt. 1987. decemberéig csak hetvenhét darab készült Buchloe-ban, mikor gyártását befejezték. Jobbkormányos kivitelben csak néhány készült Angliában.
A B10-es 15 lóerővel volt erősebb, mint a B9-es (345 Nm 4,000-es fordulaton). A fő különbség a hengerfej módosításából és a Motronic befecskendező rendszer használatából adódott. A B10-be a BMW Motorsport által kifejlesztett és az M635CSi-nél használt hajtókarokat építették azzal a céllal, hogy magas fordulatszámon is megbízhatóan működjön. A 261 lóerős B10 hatezer márkával került kevesebbe, mint a 286 lóerős BMW M5. Rövid ötsebességes váltóval kínálták, de a hosszú 5-ös és 4 sebességes automata váltóval is rendelni lehetett. A karosszéria, futómű, a kerekek (Michelin gumikkal) és az utastér megközelítőleg megegyezett a B9 3.5-el. Ebben az időben a deko set opcionális kiegészítő maradt még Németországban is. Mindegyikben volt ABS, mivel ez standard kiegészítője volt az alap 535i-nek (vagy M535i-nek).
Az Alpina 250 km/h-s végsebességre volt képes, álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet 6,4 másodperc alatt érte el.
A B2.8 volt az egyetlen modell, melyet csak Angliában készítettek, 1983 őszén kezdődött a gyártása. Az autót manuális napfénytetővel és sperr differenciálművel látták el, a dupla kipufogó rendszer, az Alpina futómű, a kerekek (7J-8J x16”) és gumik (205/55 VR16 – 225/50 VR16 Pirelli P7), valamint az első és hátsó spoiler a B9-ről származott (szokásos Alpina deko set-tel lehetett megvásárolni). B2.8-as felirat került a hűtőrácsra és a csomagtér fedelére is, az utastér viszont változatlan maradt leszámítva az Alpina kormányt, sebességváltó gombot és az Alpina típusjelző táblát a műszerfalon. A B2.8-as motorjához nem nyúltak, a 8 lóerős teljesítménytöbbletet a kipufogórendszerének köszönhette (192 lóerő és 4,200-as fordulaton 235 Nm nyomaték). Sem végsebességében (212 Km/h), sem pedig a gyorsulásában (7,3 másodperc - álló helyzetből 100 km/h-ra) nem különbözött jelentősen a gyári 528i-től, viszont annál sokkal sportosabb vezetési élményt nyújtott. (a szerk.) |