Az 1982 novemberében bejelentett E30-as modell a BMW 3-as sorozatának második generációs tagja lett, mely a bajor gyárnak fényes sikert hozott. Tizennégy éves gyártási periódusa alatt két és negyed millió darabot készítettek belőle. Az eredeti koncepció a kompakt két ajtós szedán volt, de a sorozat kiegészült a négy ajtós modellel, a gyári kialakítású kabrióval és touring-gal. Nem mindegyik E30-as szolgált azonban az ALPINA átalakítások alapjául, Buchloe-ban leginkább a könnyű és sportos megjelenésű kétajtós változatra és a kabrióra építettek. 1982-ben a sorozat csúcsát a hathengeres, 139 lóerős 323i jelentette. Viszonylag kevés autót készítettek ezzel az erőforrással, 1983 szeptemberétől a 323i ugyanezzel a motorral már 150 lóerős változatban volt kapható. 1985-ben megjelent a 2.5 literes, 171 lóerős 325i. Aztán 1986-tól elérhetővé vált a tizenhat szelepes, négy hengeres, 2.3 literes M3-as. Kezdetben kétszáz lóerős, majd az 1988-ban megjelent Evolution II már 220 lóerős volt. Két évvel később a BMW piacra dobta a 2.5 literes M3 Sport Evolution III-at, melybe már 238 lóerős motort szereltek. Ezek voltak azok a BMW modellek, melyeket az ALPINA leginkább módosított.
1983 és 1992 között az átalakításaikba vagy a kis blokkos M20-as vagy a nagy blokkos M30-as erőforrásaikat építették. Kis blokkos Alpina E30-as volt a 170 lóerős C1 2.3, a 185 lóerős C2 2.5, a 190 lóerős C1 2.5 és a 210 lóerős C2 2.7 (ez utóbbi 204 lóerős volt katalizátorral). 1987-ben a C2 2.7 KAT-ot átnevezték B3 2.7 KAT-ra. Ez volt az első olyan kis blokkos modell, mely "B" kódjelzést kapott (a "B" kódot ezt megelőzően a nagy blokkos hat hengeresnek tartották fenn). Nagy blokkos autó volt a 210 lóerős B6 2.8; a 261 lóerős B6 3.5, a 254 lóerős B6 3.5 KAT és a 254 lóerős B6 3.5S KAT, mely utóbbi az M3-on alapult. Angliában Sytner kínált egy Alpina 3-nak elkeresztelt modellt, valamint egy Alpina Sport Pack-et a 325i-hez. (a szerk.) |