1969 kzepn az talaktott motorok megklnbztetsre bevezettk az alfanumerikus kdokat. Az ’A’ kd jelezte az M10 4 hengeres, a ’B’ az M30 6 hengeres, 1980-tl a 'C' a kis blokkos M20-as 6 hengeres motort. Az erforrs els verzija kapta az egyes szmot, a msodik a kettest s gy tovbb (az A1-t kvette az A2, stb). Nmely erforrs ’S’ utjelet kapott, mint pl. az A4S (Schmiedekolben). Ezt a motor-kdolsi rendszert 1978-ig hasznltk. Ezt kveten az gynevezett "ALPINA" kdokat a teljesen talaktott autkra is alkalmazni kezdtk. Ebben az vben a B6 2.8 volt az els modell, melynl a motor hengerrtartalma megjelent a kdszmban. Ebben az vben megszntek az ’A’ eltag-kdos talaktsok, de tovbbra is kitartottak a betk szerinti elnevezsek elve mellett. Szmokkal klnbztettk meg a motor egymst kvet verziit.
1987-ben a rendszert jra talaktottk. Ezt kveten a modell-neveket inkbb az sszhats szerint vlasztottk, majd a '90-es vekben mg komplikltabb modell elnevezst vezettek be. A motor mrett ltalban j bet-kdok mgtt tntettk fel.
2005-ben aztn egy j, logikusabb rendszer kerlt bevezetsre. (a szerk.)
|