BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliogrfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Kpek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
C1 2.3 - C2 2.7 KAT

Az ALPINA els E30-as modellje (alapja a 323i) a C1 2.3 volt, melyet 1983 augusztusban jelentettek be. Motorja majdnem teljesen megegyezett az E21-es C1-el. 170 lers volt, mint a korbbi vltozat, de forgatnyomatka elrte a 225 Nm-t. Csak harminct darab kszlt belle, mikor a gyrtst 1985 novemberben befejeztk. Kt s ngy ajts vltozatban volt kaphat. Mindamellett nem a legjobban sikerlt Alpina-nak tartottk, mivel nem volt elg ers s robbankony. A C1-et ltalban a gyri tsebessges hossz tttel manulis sebessgvltval s 3,46:1 differencilmvel lehetett megvsrolni, br opcionlisan kaphat volt hozz a  rvid sport tsebessges is 3.23:1-es diffivel. A 25 szzalkos sperr mindig a gyri felszereltsg rsze volt csakgy, mint a 7x16 collos alumnium kerekek (195-s Pirelli gumikkal). A kerkfelfggesztst a szoksos mdon talaktottk a sportos csavarrugkkal s Bilstein gzos lengscsillaptkkal. A C1 mindig els s hts spoiler-rel s sznre fjt kls tkrkkel kszlt. Az utastrben az Alpina ngyklls kormnykerk, sebessgvlt gomb s a Recaro els lsek dominltak. Alpina felirat kerlt a f mszeregysg szmlapjra. Az aut oldaln a Deko Set csak opcionlis volt, csakgy, mint a 96 literes zemanyagtank, a szles cskozs Alpina lshuzat s a VDO ltal ksztett extra mszerezs is. A mszerfalban elhelyezett digitlis kijelz az olajnyomsrl, a motor s differencilm olaj hmrskletrl s a szvcsonk nyomsrl kzlt informcikat. A C1 elrhet volt Angliban is. Ezeknek az autknak elektromos ablakai voltak s lbtmasz kerlt beptsre a vezet bal lbhoz. Az Alpina lltsa szerint a 100 km/h-t ll helyzetbl 7,8 msodperc alatt rte el, vgsebessge 213 km/h volt.

A cg nyolcvanas vekbeli zletpolitikja az volt, hogy minden vben legalbb egy j Alpina modellt bejelentsen. 1983-ban kezdtk el a C1 gyrtst, ezt kvette 1984-ben a B6 2.8 s 1985-ben a B6 3.5, majd az v jliusban megrkezett a C2 2.5 is. 1988. mrciusig sszesen hetvenngy darab kszlt belle. A C2 motorjt sohasem hasznltk ms Alpina modellhez. A kis blokkos M20-ban megriztk a 84 mm-es furatot, viszont a 323i ftengelyvel s Mahle dugattykkal megvltoztattk a lket hosszt. Csakgy, mint a tbbi "C" kdjel motornl mdostottk a hengerfejet (kzel flgmb alak gsteret alaktottak ki). A Bosch Motronic motorvezrl rendszert LE-Jetronic befecskendezsre cserltk. Az eredmny 6,100-as fordulatszmnl 185 ler lett (max. nyomatka 243 Nm volt). Az erforrs legnagyobb elnye az volt, hogy alacsony fordulatszmon is kell nyomatkkal brt. Kt s ngyajts vltozatban kszlt. Az authoz mindhrom sebessgvlt kaphat volt (az tsebessges hossz s rvid tttel sport, valamint a ngysebessges automata). A gyri vgtttelt minden esetben megriztk, tovbb az alap felszereltsg rsze volt a 25%-os sperr. A C2 2.5 is ugyanazt a 16 zoll-os Alpina kerekeket kapta, mint a C1-es. A futm kivtelvel a tpus felszereltsge megegyezett a C1 2.3-mal, ugyanazok a spoilerek s mszerek voltak az talakts rszei. Tesztek szerint hossz tttel sebessgvltval s 3.45-s differencilmvel 7,6 msodperces gyorsulst s 228 km/h-s vgsebessget produklt, ugyanez az aut rvid tttel sport sebvltval s 3.23-as diffivel 6,7 msodperc alatt gyorsult ll helyzetbl 100 km/h-ra, a vgsebessge elrte a 226 km/h-t.  
 
A C2 2.7 1986-ban jelent meg. Gyrtsa rszben egybeesett a C2 2.5-tel, de a nagyobb hengerrtartalm modell jval npszerbbnek bizonyult. 1986. februr s 1987. jlius kztt sszesen 108 darab grdlt le a gyrtsorrl. A kataliztoros C2 2.7-bl tovbbi 52 darab kszlt 1987 nyarig. Motorjhoz a gyri 2693 kbcentimteres ’eta’ blokkot hasznltk. Mahle dugattykkal a kompresszit 10,2:1-re nveltk, a hengerfejet a szoksos mdon megvltoztattk, valamint a hengerfejbe nagyobb szelepeket ptettek. A lemlt kicserltk s az eredeti Bosch Motronic motorvezrl rendszert tprogramoztk. Az Alpina motor ezekkel 5,800-as fordulaton 210 lers lett s 4,500-as fordulaton 289 Nm nyomatkot adott le. Ersebb volt, mint az eredetileg 195 lers M3. Elkszlt az aut kataliztoros verzija is 204 lervel s 265 Nm-es nyomatkkal. A nmet piacon ez teljesen felvltotta a nem kataliztoros modellt. Az Alpina modellek alapja ltalban a 325i volt. rdekes mdon az els darabot Sytner ksztette Angliban. Kt– s ngyajts kivitelben volt kaphat. 1987 kzeptl meg lehetett vsrolni kabri vltozatban is – ez volt az Alpina els nyitott autja – s 1989 folyamn mr elrhetv vlt a touring verzi is. Mindhrom sebessgvltval – 5 sebessges economy, rvid tttel 5 sebessges sport s 4 sebessges automata – rendelhet volt. A futm a szoksos vltoztatsokat kapta, br a touring s kabri esetben ezeket eltr mrtkben hasznltk, attl fggen, hogy melyek illettek a legjobban az aut slyhoz s egyenslyhoz.
 
 
 
Mindegyik modell ell 7x16-os, htul pedig 8x16-os Alpina kerekekkel volt kaphat. A negatv kerkdls miatt ms csapgyat hasznltak a rugstag fels rszn s nagyobb tmrj stabiliztorokat tettek elre s htra. Egy j nyomsszablyoz szelepet iktattak a fkrendszerbe, tovbb nagyobb, bels hts fktrcskkal javtottk a fkhatst. A szedn a szoksos Alpina els s hts lgtereljt viselte (a kabri csomagtr fedelre nem tettek spoilert s a touring-ra sem). Az Alpina lltsa szerint a C2 2.7 szedn vgsebessge 232 km/h volt, ll helyzetbl 100 km/h-ra 6,6 msodperc alatt gyorsult fel.

1986-ban hrom j E30-on alapul Alpina modellt jelentettek be. Elszr a C2 2.7 jelent meg, majd ezt kvette a B6 3.5S s vgl a C1 2.5 rkezett. sszesen tven darab C1 2.5 kszlt mieltt gyrtst 1988 nyarn befejeztk. A C1 blokkja vltozatlan maradt, de a hengerfejet a szoksos mdon megvltoztattk. Az erforrs j szelepeket s Mahle dugattykat kapott. Az eredmny 190 ler lett 6,100-as fordulatszmon (235 Nm forgatnyomatk tezres fordulaton). Az Alpina szerint a C1 2.5 a 100 km/h-s sebessget 7,2 msodperc alatt rte el, vgsebessge pedig 220 km/h volt. A motor kivtelvel a C1 2.5 teljesen megegyezett a C1 2.3-mal. (a szerk.)

 
Kapcsolat
 
ra
 
Naptr
2024. Jlius
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliogrfia - BMW 02
 
Sebessg kalkultor
 
Linkek - BMW 02 alkatrsz beszerzs
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - vetern klubok
 
Egyb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW s BMW ALPINA internetes portl! A honlapon hasznlt minden log, jelzs, illetve a BMW s BMW ALPINA elnevezs a BMW AG. s az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints