Burkard Bovensiepen els teljestmnynvel talaktst egy 1499 kbcentimteres, ngyhengeres BMW 1500-on vgezte. A prototpus ll helyzetbl a 100 km/h-s sebessget 13,1 msodperc alatt rte el, vgsebessge meghaladta a 162 km/h-t. A siker nbizalmat adott szmra s dupla porlaszts talaktst az 1963-ban bemutatott 1800-as modellhez is felhasznlta (megtartva a gyri vezrmtengelyt s a srtsi arnyt). A motor a mdostssal 113 lert adott le, gyorsulsa pedig 10,2 msodpercre redukldott. A 110 lers, dupla SOLEX porlaszts 1800Ti motorjbl ugyanezzel az talaktssal 125 lert hozott ki. A gyri vezrmtengelyt ebben az erforrsban is meghagyta. A gpkocsi gyorsulsa 10 msodpercre cskkent, vgsebessge elrte a 183 km/h-t.
Az 1964-ben bemutatott 1600-asnl ugyanazt a Weber szettet hasznlta, mint a korbbiakban bemutatott tpusoknl. Az aut teljestmnyt ezzel sikerlt 105 lerre megnvelnie.
1967-ben a ktajts 1600-2 mr egy specilis talaktssal is kaphatv vlt, melyben a vezrmtengelyt 300 fokosra cserlte. A 114 lers motorhoz a szoksos 40-es karburtorokat s kovcsolt dugattykat hasznlt (gyorsuls: 9,6 msodperc alatt, vgsebessg: 183 km/h).
Az 1600Ti gyrilag dupla SOLEX porlasztjt a szoksos Weber-rel helyettestette, az aut 300 fokos vezrmtengellyel s kovcsolt dugattykkal 140 lert teljestett (ll helyzetbl 100 km/h-ra 8 msodperc alatt gyorsult fel s a vgsebessge elrte a 200 km/h-t).
1968 elejn megjelent a piacon a kt literes 2002-es, mely gyri vezrmtengellyel s szvsorral, de a szoksos Alpina talaktssal 115 lert s 167 Nm nyomatkot teljestett.
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1281959863_53.jpg)
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1281959862_86.jpg)
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1281959865_79.jpg)
Az 1975-ben bemutatott BMW 1502 1573 kbcentimteres motorjhoz is kszlt talakts. Kt darab Solex 40 DDH porlasztval, de a gyri vezrmtengely s dugattyk megtartsval az aut maximlis teljestmnye 95 ler lett. Ez az talakts az A0 kdot kapta.
Az A1 motor. Meghagytk a gyri kompresszit s vezrmtengelyt, de egy pr Solex 40DDH-ra cserltk az egytork porlasztt, gy 115 lerre emeltk az aut teljestmnyt. Gyorsulsa ll helyzetbl 100 km/h-ra 8,9 msodperc, vgsebessge pedig 190 km/h lett.
Az A2 motor. 1969 szeptembertl 1975 jniusig sszesen 585 darabot ksztettek belle. Az erforrs kt darab 45-s DCOE porlasztt, 300 fokos vezrmtengelyt s 39 mm-es szelepeket kapott. Mdostott hengerfejjel, kovcsolt dugattykkal, knnytett s polrozott hajtkarokkal (160 lervel) az A2 200 km/h-s vgsebessget s 8 msodperces gyorsulst produklt.
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1254342661_89.jpg)
Az A3 motor. Csak exportra szntk. Ugyanaz a 300 fokos vezrmtengely, dupla 45 DCOE porlaszt-rendszer, 39 mm-es kipufog szelepek s 10,5:1 kompresszi jellemezte ezt is. A motor 165 lert teljestett. 6,9 msodperc alatt gyorsult 0-rl 100 km/h-ra s vgsebessge elrte a 205 km/h-t.
Az Alpina els injektoros, 2 literes erforrsa A4 motorknt vlt ismertt (verseny vltozata volt az A4S) 1970-ben. 186 darab kszlt belle.
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1284212321_91.jpg)
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1284212317_91.jpg)
A motor az albbi paramterekkel rendelkezett:
-
39 mm-es kipufog szelepek,
-
-
mdostotta a hengerfej,
-
10,0:1 kompresszi,
-
300 fokos vezrmtengely,
-
mdostott leml,
-
mdostott Kugelfischer zemanyag befecskendez rendszer,
-
maximlis teljestmny: 155 PS,
-
vgsebessg: 214 km/h,
-
gyorsuls: 7,4 msodperc.
Az A4S motor
|