Mivel sem a B7 Turbo sem pedig az M5 nem kerlt az angol piacra, ezrt a B10 3.5-t 1985. februrjban csak az angol piacra kezdtk el gyrtani. A nmet vsrlknak az j modellre jliusig vrniuk kellett. Br a B10-est tnylegesen a B9 3.5 kivltjaknt ismerjk, tbb hnapig mindkt tpus egymssal prhuzamosan rendelhet maradt. A B9-el ellenttben a B10 alapja a 3430 kbcentimteres 535i volt. 1987. decemberig csak hetvenht darab kszlt Buchloe-ban, mikor gyrtst befejeztk. Jobbkormnyos kivitelben csak nhny kszlt Angliban.
A B10-es 15 lervel volt ersebb, mint a B9-es (345 Nm 4,000-es fordulaton). A f klnbsg a hengerfej mdostsbl s a Motronic befecskendez rendszer hasznlatbl addott. A B10-be a BMW Motorsport ltal kifejlesztett s az M635CSi-nl hasznlt hajtkarokat ptettk azzal a cllal, hogy magas fordulatszmon is megbzhatan mkdjn. A 261 lers B10 hatezer mrkval kerlt kevesebbe, mint a 286 lers BMW M5. Rvid tsebessges vltval knltk, de a hossz 5-s s 4 sebessges automata vltval is rendelni lehetett. A karosszria, futm, a kerekek (Michelin gumikkal) s az utastr megkzeltleg megegyezett a B9 3.5-el. Ebben az idben a deko set opcionlis kiegszt maradt mg Nmetorszgban is. Mindegyikben volt ABS, mivel ez standard kiegsztje volt az alap 535i-nek (vagy M535i-nek).
Az Alpina 250 km/h-s vgsebessgre volt kpes, ll helyzetbl a 100 km/h-s sebessget 6,4 msodperc alatt rte el.
![](//bmw2002ti.gportal.hu/portal/bmw2002ti/image/gallery/1282908118_10.jpg)
A B2.8 volt az egyetlen modell, melyet csak Angliban ksztettek, 1983 szn kezddtt a gyrtsa. Az autt manulis napfnytetvel s sperr differencilmvel lttk el, a dupla kipufog rendszer, az Alpina futm, a kerekek (7J-8J x16”) s gumik (205/55 VR16 – 225/50 VR16 Pirelli P7), valamint az els s hts spoiler a B9-rl szrmazott (szoksos Alpina deko set-tel lehetett megvsrolni). B2.8-as felirat kerlt a htrcsra s a csomagtr fedelre is, az utastr viszont vltozatlan maradt leszmtva az Alpina kormnyt, sebessgvlt gombot s az Alpina tpusjelz tblt a mszerfalon. A B2.8-as motorjhoz nem nyltak, a 8 lers teljestmnytbbletet a kipufogrendszernek ksznhette (192 ler s 4,200-as fordulaton 235 Nm nyomatk). Sem vgsebessgben (212 Km/h), sem pedig a gyorsulsban (7,3 msodperc - ll helyzetbl 100 km/h-ra) nem klnbztt jelentsen a gyri 528i-tl, viszont annl sokkal sportosabb vezetsi lmnyt nyjtott. (a szerk.) |