Az Alpina a B1-es motorjt 1971 elejn az E9-es coup-ban mutatta be, de ezzel egy idben kaphat lett a ngyajts E3-hoz is. A gyrilag 2,8 literes, 170 lers aut erforrst egy 200 lersre cserltk, ezzel elrtk a 219 km/h-s vgsebessget. ll helyzetbl 100 km/h-ra 7,9 msodperc alatt gyorsult fel, a szria autnak ehhez 10 msodpercre volt szksge. Az Alpina 2800 ra B1-es motorral meghaladta a 27.000,- nyugat-nmet mrkt. Nincs pontos informci arra vonatkozan, hogy ez az talakts milyen tovbbi mdostsokat tartalmazott, de nagyon hasonltott a coup ltalnos mszaki specifikcijhoz.
A hrom literes dupla Weber-es, 230 lers B2-es motort szintn 1971-ben mutattk be, mely mind az E3 mind az E9-es modellekhez rendelhet volt. A 3.0S a mdostott erforrssal 100 km/h-ra ll helyzetbl 7,6 msodperc alatt gyorsult fel. Vgsebessge elrte a 225 km/h-t, mely alig maradt el a kup vgsebessgtl. A 3.0S-t Alpina els rugkkal is meg lehetett vsrolni, melyeket a befecskendezs 3.0Si modellbe is beptettek. 1979. jliusig a B2-bl sszesen 172 darab kszlt, a teljes aut-talaktsok pontos szma viszont nem ismert. A minden Alpina kiegsztt tartalmaz B2-es 30.600,- mrkba kerlt.
Az Alpina a B3-as motorjt a cscs modellnek szmt ngyajts 3.0Si-hez sznta. 1973 elejn a 250 lers hrom litereshez a Kugelfischer befecskendezjt illesztette. Mdostotta a hengerfejet, az talaktshoz 300 fokos vezrmtengelyt s knnytett dugattykat hasznlt. Nyugat-Nmetorszgban a teljes aut 32.600,- mrkba kerlt.
Az angol piacra ksztettek jobb-kormnyos B3-ast is. Az aut nagyobb tmrj kipufog rendszerrel 250 lert teljestett. A B3-as vgsebessge elrte a 225 km/h-t, gyorsulsa 100 km/h-ra 6,7 msodperc volt. A motort csak 7.100-as fordulatszmnl szablyoztk le. A kuplungjt megerstettk, a vgtttelt 3,25:1-re cskkentettk (+ sperr). Bilstein lengscsillaptkkal egytt ersebb rugkat szereltek az autba s llthat stabiliztorokat elre s htra. Az Alpina 7x14”-os alumnium kerekeire Michelin 195/70-es gumikat tettek. A gyrinl vastagabb bels hts fktrcskkal biztostottk a nagyobb fkhatst. Az talakts nem volt olcs, a teljes autt kzel 7.000 font-rt lehetett megvsrolni.
Csakgy, mint az E9-es kupnl, nem lehet tudni pontosan, hogy hny darab B4 s B6-os motorral szerelt E3 kszlt Buchloe-ban. Hrom darab Weber karburtor volt a B4-es motor alapja, ennl tbbet nem lehet tudni rla. (a szerk.) |