BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliográfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Képek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
BMW 1500-2002 Alpina

Burkard Bovensiepen első teljesítménynövelő átalakítását egy 1499 köbcentiméteres, négyhengeres BMW 1500-on végezte. A prototípus álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet 13,1 másodperc alatt érte el, végsebessége meghaladta a 162 km/h-t. A siker önbizalmat adott számára és dupla porlasztós átalakítását az 1963-ban bemutatott 1800-as modellhez is felhasználta (megtartva a gyári vezérműtengelyt és a sűrítési arányt). A motor a módosítással 113 lóerőt adott le, gyorsulása pedig 10,2 másodpercre redukálódott.  A 110 lóerős, dupla SOLEX porlasztós 1800Ti motorjából ugyanezzel az átalakítással 125 lóerőt hozott ki. A gyári vezérműtengelyt ebben az erőforrásban is meghagyta. A gépkocsi gyorsulása 10 másodpercre csökkent, végsebessége elérte a 183 km/h-t.

 

Az 1964-ben bemutatott 1600-asnál ugyanazt a Weber szettet használta, mint a korábbiakban bemutatott típusoknál. Az autó teljesítményét ezzel sikerült 105 lóerőre megnövelnie.

 

1967-ben a kétajtós 1600-2 már egy speciális átalakítással is kaphatóvá vált, melyben a vezérműtengelyt 300 fokosra cserélte. A 114 lóerős motorhoz a szokásos 40-es karburátorokat és kovácsolt dugattyúkat használt (gyorsulás: 9,6 másodperc alatt, végsebesség: 183 km/h).

 

Az 1600Ti gyárilag dupla SOLEX porlasztóját a szokásos Weber-rel helyettesítette, az autó 300 fokos vezérműtengellyel és kovácsolt dugattyúkkal 140 lóerőt teljesített (álló helyzetből 100 km/h-ra 8 másodperc alatt gyorsult fel és a végsebessége elérte a 200 km/h-t). 

 

1968 elején megjelent a piacon a két literes 2002-es, mely gyári vezérműtengellyel és szívósorral, de a szokásos Alpina átalakítással 115 lóerőt és 167 Nm nyomatékot teljesített.

 

 

 

 

Az 1975-ben bemutatott BMW 1502 1573 köbcentiméteres motorjához is készült átalakítás. Két darab Solex 40 DDH porlasztóval, de a gyári vezérműtengely és dugattyúk megtartásával az autó maximális teljesítménye 95 lóerő lett. Ez az átalakítás az A0 kódot kapta.   

 

Az A1 motor. Meghagyták a gyári kompressziót és vezérműtengelyt, de egy pár Solex 40DDH-ra cserélték az egytorkú porlasztót, így 115 lóerőre emelték az autó teljesítményét. Gyorsulása álló helyzetből 100 km/h-ra 8,9 másodperc, végsebessége pedig 190 km/h lett.

 

Az A2 motor. 1969 szeptemberétől 1975 júniusig összesen 585 darabot készítettek belőle. Az erőforrás két darab 45-ös DCOE porlasztót, 300 fokos vezérműtengelyt és 39 mm-es szelepeket kapott. Módosított hengerfejjel, kovácsolt dugattyúkkal, könnyített és polírozott hajtókarokkal (160 lóerővel) az A2 200 km/h-s végsebességet és 8 másodperces gyorsulást produkált.

 

 

Az A3 motor. Csak exportra szánták. Ugyanaz a 300 fokos vezérműtengely, dupla 45 DCOE porlasztó-rendszer, 39 mm-es kipufogó szelepek és 10,5:1 kompresszió jellemezte ezt is. A motor 165 lóerőt teljesített. 6,9 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra és végsebessége elérte a 205 km/h-t.

 

 

Az Alpina első injektoros, 2 literes erőforrása A4 motorként vált ismertté (verseny változata volt az A4S) 1970-ben. 186 darab készült belőle.

 

 

 

 

 

 

A motor az alábbi paraméterekkel rendelkezett:

  • 39 mm-es kipufogó szelepek,
  • módosította a hengerfej,
  • 10,0:1 kompresszió,
  • 300 fokos vezérműtengely,
  • módosított leömlő,
  • módosított Kugelfischer üzemanyag befecskendező rendszer,
  • maximális teljesítmény: 155 PS,
  • végsebesség: 214 km/h,
  • gyorsulás: 7,4 másodperc.

 

Az A4S motor

  • könnyített dugattyúk,
  • módosított hajtókarok,
  • 320 fokos vezérműtengely,
  • maximális teljesítmény: 190 lóerő,
  • maximális nyomaték : 205 Nm.  (a szerk.)

 
Kapcsolat
 
Óra
 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliográfia - BMW 02
 
Sebesség kalkulátor
 
Linkek - BMW 02 alkatrész beszerzés
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - veterán klubok
 
Egyéb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW és BMW ALPINA internetes portál! A honlapon használt minden logó, jelzés, illetve a BMW és BMW ALPINA elnevezés a BMW AG. és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?