Br az ALPINA a BMW szemlygpkocsik talaktst csak az 1960-as vek elejn kezdte meg, a cg neve mr j nhny vvel korbban megszletett. Az eredeti vllalatot, irodai gpek gyrtsra s forgalmazsra, Dr. Rudolf Bovensiepen alaptotta a bajororszgi Kaufbeuren-ben.

Dr. Bovensiepen fia, Burkard 1965. janur 1-n hozta ltre sajt vllalkozst a kaufbeuren-i gyr mellkpletben, hogy autk motorjait fejlessze tovbb s lssa el nagyobb teljestmnnyel. Egy Nardi fle Fiat 1500-al tlt katasztroflis lmnyt kveten hatrozta el, hogy ms tpussal fog ksrletezni. 1961. szeptemberben, a frankfurti Motor Show-n mutattk be az j ngy ajts, 5 szemlyes, sportos megjelens BMW 1500-ast. 1962 vgn ennek a ngyhengeres, 80 lers BMW-nek a Solex porlasztjt egy sajt tervezs szvcsonk felhasznlsval egy pr Weber karburtorra cserlte le. Az talakts az aut teljestmnyben azonnali javulst eredmnyezett, a motor erejt sikerlt 90 lerre feltornznia. Elhatrozta, hogy talaktst 980 mrkrt a piacra dobja. 1963 oktberben az auto, motor und sport cm lapban megjelent cikk jelents npszersget szerzett munkjnak. Ezt kveten kapta meg els megrendelseit is, melyeket a BMW engedlyvel Kaufbeuren-ben maga vgzett. 1964-ben megkapta az talaktsaihoz a gyr hivatalos hozzjrulst is, gy az autk a vltoztatsokkal sem vesztettk el garancijukat. Idkzben kifejlesztette az 1500-as futmvnek mdostst, mellyel jelentsen javtotta a gpkocsi ttartst, valamint specilis hengerfejekkel s utngyrtott kiegsztkkel (lsekkel, kormnyokkal) tette teljess knlatt. Termkei irnt oly mrtkben megntt a kereslet, hogy 1965. janur 1-n, 8 alkalmazottal, megalaptotta a Burkard Bovensiepen AG-t.
1967-ben vdjeggy vlt a kk s piros szn, ftengelyt s dupla porlasztt brzol emblmja.

1968-ban megkezdte a hat hengeres luxus limuzinok s coup-k erforrsainak talaktst, majd 1969-ben, a nagyszm mdosts miatt, bevezette az alfanumerikus kd-rendszert. Az 1960-as vek vgre az Alpina ves forgalma meghaladta a 4 milli mrkt. 1969-ben a vllalat elhagyta a rgi rgpgyrat s egy kis bajor faluba, Buchloe-ba kltztt. Bovensiepen ekkor vsrolta meg az Alpina nvhasznlatnak jogt a gyr akkori tulajdonosaitl.

Az Alpina autk irnti rdeklds Nmetorszgban oly mrtkben megntt, hogy 1975-ben az alkatrszek s kiegsztk forgalmazsra ltrehozta sajt viszonteladi hlzatt.
Mg 1977-ben (mikor az alkalmazottak szma mr elrte a 80 ft) Buchloe-ban csak 2-300 Alpina-mdostott autt ksztettek, addig becslsek szerint msok tbb mint 700-at alaktottak t Alpina alkatrszek felhasznlsval. Bovensiepen ekkor hatrozta el, hogy felhagy az egyszer tuning-alkatrszek szlltsval. Az ALPINA ezzel megkezdte az autk teljes talaktst (a BMW kzvetlenl sajt gyrtsorrl szlltotta a gpkocsikat Buchloe-ba).
1978 szn bejelentettk a legends hrmas sorozaton alapul B6 2.8-at, az 5-s sorozaton alapul B7 Turbo-t, mely az egyik leggyorsabb gpkocsi lett a vilgon (ennek utdja a B10 Bi turbo, mely elismerten a leggyorsabb szedn lett a vilgon, 377 lerejvel bekerlt a Guinness rekordok kz) s a hatos sorozaton alapul B7 Turbo Coupe-t. Utbbi kt autban a cg elsknt alkalmazott turbfeltltt. Minden elkszlt aut egy ezstztt dsztblt kapott, melybe belegravroztk a gpjrm tpust s gyrtsi szmt. A tbla bal oldalra kerlt a vllalat neve: Alpina B. Bovensiepen KG, kzpre a vdjegynek szmt log s a jobb oldalra a szlogen „Production of exclusiver Automobile”.
Bovensiepen 1980-ban kezdte meg a ma mr jl ismert bor zlett. Hamarosan Nmetorszg egyik legjelentsebb bor forgalmazjv vlt. Ebben az vben csak az E21 C1 2.3 jelent meg a piacon.
1983 volt a gazdasgi mlypont a gyr letben. Ebben az vben csak a B9-es szerepelt a knlatban.
1984-ben, a gyr alaptsnak 20. vforduljra, egy j, gigantikus mret raktr plt, melynek els felt Bovensiepen a bor zlethez, a msik felt az alkatrszek raktrozshoz hasznlta. Ekkor vltoztattak a cgformn, betti trsasgbl korltolt felelssg trsasgg alakultak.
1985-ben a BMW knlatban megjelent az j 325i kabri. Ez lett az Alpina els nyitott sportkocsija.…. (a szerk.)
|